Op dit blog laat ik graag extra foto's zien die niet op mijn website te zien zijn. Soms een verhaaltje, een kijkje achter de schermen van de reportage, fotografie tips enz. Het zou leuk zijn als je een reactie achterlaat. Het is niet moeilijk. Je moet een profiel kiezen, openID/Url altijd goed. Voer gewoon je naam in en de rest spreekt voor zich. Kijk ook eens op mijn reguliere website: www.beeldvol.nl

donderdag 23 december 2010

some serious stuff


Hij is nog maar 11. Het is de leukste, liefste & aardigste jongen die ik ooit gezien heb.  Als er iemand een fijne kerst verdient is hij het wel. Het is namelijk zijn laatste kerst.
Ondanks dat zijn kanjerketting meters lang is, wat betekent dat hij talloze behandelingen heeft ondergaan is hij sinds een maand of 9 uitbehandeld.
Ik kreeg een berichtje van zijn moeder dat hij sinds 2 weken hard achteruit is gegaan. Hij kan bijna niets meer en toch ziet hij erg uit naar de kerst. 

Ik hoop dan ook dat hij die krijgt.  Een hele fijne, gezellige kerst. Hij met zijn lieve familie.  Ze hebben het verdiend.

En ondertussen doe ik een serieus beroep op de kerstgedachte.   Wie in januari, februari of maart 2011  een donatie doet  aan stichting Semmy (bankrekeningnummer ABN AMRO 62.63.83.463 t.n.v. Stichting Semmy in Weesp) krijgt van mij een tegoedbon voor het dubbele bedrag aan korting op een fotoreportage.  Deze tegoedbon is heel 2011 geldig.

Ik wens iedereen een hele fijne Kerst toe.




Lees hieronder alles over Stichting Semmy (http://www.stichtingsemmy.nl/)

Waarom Stichting Semmy ?
In Nederland krijgen jaarlijks ongeveer 125 kinderen te maken met een hersentumor. Hiervan is circa 2/3 een glioom, oftewel per jaar krijgen ongeveer 80 kinderen een glioom in de hersenen. Circa 15% van de hersentumoren bij kinderen is een hersenstamtumor (DIPG / ponsglioom), ongeveer 18 gevallen per jaar.
Iedereen weet dat er diverse grote fondsen in Nederland zijn die geld inzamelen voor onderzoek tegen (kinder)kanker. Maar is ook bekend dat deze fondsen alleen onderzoek financieren als resultaten op handen zijn?
Oftewel voor onderzoek dat nog in de beginfase staat wordt vrijwel geen geld ter beschikking gesteld.
Ondanks bovengenoemde getallen, is hersenstamkanker (DIPG / ponsglioom) relatief zeldzaam. Deze zeldzaamheid zorgt ervoor dat het voor de farmaceutische industrie niet interessant is om wetenschappelijk onderzoek te steunen.
Helaas betekent dit wel dat er elke 2 a 3 weken in Nederland een kind overlijdt vanwege een hersenstamtumor, in Amerika overlijdt er bijna dagelijks een kind aan een hersenstamtumor (DIPG / ponsglioom).

Geen opmerkingen: