Op dit blog laat ik graag extra foto's zien die niet op mijn website te zien zijn. Soms een verhaaltje, een kijkje achter de schermen van de reportage, fotografie tips enz. Het zou leuk zijn als je een reactie achterlaat. Het is niet moeilijk. Je moet een profiel kiezen, openID/Url altijd goed. Voer gewoon je naam in en de rest spreekt voor zich. Kijk ook eens op mijn reguliere website: www.beeldvol.nl

woensdag 20 juli 2011

feestje

Strijensas, een piepklein dorpje in de Hoeksewaard. Er langs komen zal je niet snel gebeuren, het is een plek waar je speciaal naartoe moet rijden, rustig gelegen, ver weg van alle hectiek.  Een plek waar 14 juli 1711 Johan Willem Friso verdronk tijdens zijn oversteek naar Moerdijk, en iets recenter.....de plek waar wij vanaf 1998 heel wat weekeinden in onze stamkroeg doorbrachten.

We zien ze nog af en toe. Vrienden van toen, berucht & beroemd om hun feessies in de tuin. We waren er toen ze 40 werden, toen ze 45 werden en nu.....5 jaar later weer eentje. En aan mij de eer om de uitnodigingen te maken.

En bij foto's van dit stel mocht de lichtopstand niet ontbreken. Dus trokken we op een zomeravond in mei richting de vuurtoren van Strijensas. Ik was al bijna boven toen ik gelukkig nog net op tijd het levensgevaarlijke gat in de vloer van de verdieping ontdekte.  Ik moet zeggen...na deze ontdekking & een vorm van hoogtevrees die me plotseling overviel hebben we dat deel van de sessie maar kort gehouden.

Het zou toch zonde zijn als over 300 jaar in de geschiedenisboeken vermeld kan worden dat Beeldvol daar haar laatste foto maakte...

Geen opmerkingen: