Op dit blog laat ik graag extra foto's zien die niet op mijn website te zien zijn. Soms een verhaaltje, een kijkje achter de schermen van de reportage, fotografie tips enz. Het zou leuk zijn als je een reactie achterlaat. Het is niet moeilijk. Je moet een profiel kiezen, openID/Url altijd goed. Voer gewoon je naam in en de rest spreekt voor zich. Kijk ook eens op mijn reguliere website: www.beeldvol.nl

woensdag 15 juni 2011

supermam

Tweede Pinksterdag was drama in huize Huisman, voor ons allemaal. Ruziemakende kinderen, regen, mopperende schoonmakende moeders.  Het was dan ook heerlijk om eind van de middag even een frisse neus te halen met Maaike & haar gezin voor een fotoshoot.  Thijs ging met me mee. "Heb jij een magmama of een moetmama", vroeg Maaike aan Thijs. "Ehhh....een magmama", zei Thijs lachend.  Normaal wijs ik hem terecht als hij jokkebrokt, maar dit keer liet ik het er maar bij, kinderen spreken altijd de waarheid toch ;-) "Wat was dat een coole mama he", zei Thijs 's avonds, "mag ik echt bij haar wonen?", vroeg hij glunderend.  "Nou eh....Thijs.......Maaike moppert vast ook heel vaak, en ze leest vast niet zulke leuke verhaaltjes voor als ik". 


Maar ergens rommelde het toch. J. zegt het zo vaak, dat ik m'n bezigheden anders moet indelen.  Ik nam me voor om het schoonmaakwerk op woensdagochtend te doen, zodat er 's middags genoeg tijd voor de kinderen overblijft. Computer blijft uit, niet meer rennen & vliegen en alles tegelijk proberen te doen. 


Woensdagochtend was het zover. Bij school nam ik snel afscheid, ik crosste naar huis via de Appie waar ik een berg frisruikende schoonmaakartikelen insloeg. Binnen no time hingen alle dekbedden aan de waslijn, lag de was in de kasten, glom en blonk alles als een spiegel en het rook naar knisperend fris wasgoed & boenwas tot zelfs in het toilet en badkamer.  De tijd, welgeteld 3 uur, vloog voorbij.  


Terwijl buiten alles klaar lag voor de picknick fietste ik naar school om ons kroost in de armen te vliegen. Ik glom van top tot teen, als een supermam die alles voor elkaar heeft. Vol plannen, niet mopperen, alleen maar leuke dingen doen. 


Nazaat nummer 1 werd bij de deur door de juf losgelaten "maaaahaaammm, mag ik bij Yu-en spelen en eten? "Hmmmm...nou vooruit dan. Ilse was inmiddels ook gearriveerd, "mam, ik moet snel eten, vanmiddag gaan we eerst zwemmen voor de gym. 


Kinderloos ben ik, tot 5 uur vanmiddag.  Daar zit je dan in je gepoetste huis en met je goede gedrag. 


" Cooper , thee, koekje d'rbij, zin om te spelen of een wandelingetje?" "Jij mag kiezen, 't is jouw dag vandaag" 

1 opmerking:

Unknown zei

hihi! Daar zit je dan. Gelukkig deed Cooper wel gezellig mee!