Op dit blog laat ik graag extra foto's zien die niet op mijn website te zien zijn. Soms een verhaaltje, een kijkje achter de schermen van de reportage, fotografie tips enz. Het zou leuk zijn als je een reactie achterlaat. Het is niet moeilijk. Je moet een profiel kiezen, openID/Url altijd goed. Voer gewoon je naam in en de rest spreekt voor zich. Kijk ook eens op mijn reguliere website: www.beeldvol.nl

zondag 16 januari 2011

Jos

Zondagochtend. We halen Jos op voor een rondje rijden. Jos kent de weg al naar de appeltjes van opa & oma.  Jos is vanaf een paar weken na zijn geboorte al bij ons. Eerst als gezelschapspony voor mijn paard en toen ik zwanger was hadden kochten we als allereerste baby-uitzet een mini zadeltje.

Als kind kwam ik overal waar pony's waren. Ik deed klusjes in ruil voor rondjes rijden. Kwam altijd te laat voor het eten,  maar dat ik op m'n kop kreeg deerde me niet want ik had voor het eerst gegaloppeerd of gesprongen of wat dan ook.  Ik plande afspraakjes tussen stalverhuurders en m'n vader, maar dat liep nooit op iets uit. Iedere verjaardag wenst ik een eigen paard of pony, maar die kwam er nooit.

En toen ik 18 jaar was had ik genoeg spaargeld voor een eigen paard. En die kwam er.  En later kwam er een gezelschapspony bij.......we gaven hem de naam "Jos".

En nu rijdt Ilse dus op af & toe op Jos.  Dit voorjaar starten we met lessen.

Turnen en gymnastiek is hartstikke leuk, maar stiekem hoop ik dat Ilse nog eens een echt paardenmeisje wordt.

Geen opmerkingen: