Op dit blog laat ik graag extra foto's zien die niet op mijn website te zien zijn. Soms een verhaaltje, een kijkje achter de schermen van de reportage, fotografie tips enz. Het zou leuk zijn als je een reactie achterlaat. Het is niet moeilijk. Je moet een profiel kiezen, openID/Url altijd goed. Voer gewoon je naam in en de rest spreekt voor zich. Kijk ook eens op mijn reguliere website: www.beeldvol.nl

donderdag 22 september 2011

stap 2

Tijd voor een vrolijk feestje.....


6 jaar terug kocht ik mijn eerste DSLR camera.  Ik volgde cursussen, workshops, kocht fotografieboeken en -tijdschriften.  Deed er alles aan om hem onder de knie te krijgen en nadat techniek geen issue meer was richtte ik me op compositie, kleuren ed.  Ik kocht nieuwe objectieven, deed oude lenzen weer van de hand.  Afgelopen 6 jaar heb ik minstens 25.000 foto's gemaakt. Sommigen gingen meteen in de digitale vuilnisbak, anderen werden voldoende bevonden of naderhand nog eens onderhanden genomen. Ik snuffelde aan alle soorten en vormen van fotografie, waarna ik tot de ontdekking kwam dat studio- en landschapsfotografie niet mijn ding waren en besloot me te focussen op waar ik wel plezier in had.


Ik had een bepaald resultaat voor ogen, waar ik steeds dichterbij kwam maar nooit helemaal, tenzij met allemaal ingewikkelde bewerkingen maar dat druiste weer tegen al m'n principes in. Ik zocht naar de fout, de ontbrekende schakel, het trucje maar vond het niet, tot grote ergernis van J. die het ook wel tijd vond dat ik ook eens op de bank kwam zitten.


Maar nu kan ik zeggen, ik heb hem.  Het was zo simpel, dat ik daar nooit aan gedacht heb.


En nu is het tijd voor stap 2. Ik ga me verdiepen in iets nieuws..............wat dat is volgt nog.  En ik ben lid geworden van een fotoclubje op Facebook waarbij je iedere week uitgedaagd wordt een foto met een bepaald thema op te leveren. Over de eerste opdracht breek ik al vanaf maandag m'n hoofd omdat ik niet helemaal kan vinden wat ik zoek.


Dus verder zoeken, want opgeven is geen optie..............toch?

2 opmerkingen:

Esther vd Berg zei

Ga je dan stoppen met kinderen en bruiloften :-( Nee toch?

Beeldvol zei

Nee, joh! Dat blijf ik doen. Ik ga er iets bij doen.